Logo Retail ITMET SCENARIO'S VOOR:

  • van Single channel naar Omni channel
  • (global) supply chain management
  • empowerment




Uit recent en internationaal onderzoek weten we dat de hedendaagse consumenten
online én in de winkel shoppen  (ook wel phy-gital shopping genoemd) op een manier combineren die het meest prettig en efficiënt voor hen is. Flexibele aankoop-  en leveropties zoals overal kopen, overal ophalen, overal bezorgen én retourneren, worden steeds belangrijker. Het is duidelijk dat de hedendaagse consument een omni channel winkelbelevenis verwacht.
Om tot een succesvolle transformatie te komen moeten retailers zich realiseren dat een omni channel vernieuwing niet alleen draait om het aanpassen van front-end klantbelevenis systemen. Retailers moeten hun volledige toegevoegde waarde keten digitaliseren vanaf het begin om alle systemen te kunnen verbinden tot één geïntegreerd landschap.

De uitdaging

Wildlife is een traditionele retailer met eigen fysieke winkels in de vorm van een City store en Flagship store. Wildlife is vast van plan de organisatie om te vormen naar een omni channel retailer. Eén van de uitdagingen ligt in het onderhouden en updaten van het productaanbod met de juiste prijzen en promoties, het moeiteloos integreren. met het bijvullen en de logistiek, terwijl de operationele kosten laag gehouden moeten worden. Het managen van klantenvragen op verschillende niveaus en kanalen is voor de medewerkers van Wildlife een andere grote uitdaging ...

 

KENMERKEN

  • type: Hybride (classroom+virtual dashboard)
  • speeltijd: 4 uur
  • aantal deelnemers: 8 tot 15
  • in meer talen beschikbaar: JA
  • doelgroep: Businessmanagers, Marketeers,
    Professionals